Vem kommer att synas i vår "sök salong” funktion?

I vår ”sök salong” funktion kan kunder och konsumenter enkelt kan hitta närmaste aktiva salong genom att söka på stad eller postnummer. Här visas alla certifierade salonger som har en salongsadress och som har köpt in produkter till salongen under de senaste 6 månaderna. Nedan finner du anledningar till varför du eller en viss produktserie/behandling du erbjuder eventuellt inte visas i ”sök salong” funktionen:

  1. Du har inte gjort inköp inom en viss kategori (exempelvis SHELLAC™) till salongen under de senaste 6 månaderna för ett minimum av 625 SEK. Vi kan därför inte vara säkra på att du är aktiv inom den valda kategorin och riskerar att missleda kunderna/konsumenterna.
  2. Du är inte registrerad i vårt system på en salongsadress, vilket innebär att kunder/konsumenterna inte enkelt kan hitta din salong. Det kan t.ex. vara så att du har din salong hemma och inte har en tydlig skylt utanför fastigheten.
  3. Du har obetalda, förfallna betalningar eller ditt konto är stängt/spärrat av andra skäl.

När kommer jag att synas i ”sök salong” funktion?

I början av varje månad uppdateras vår ”sök salong” funktion automatiskt baserat på ovanstående principer. Om du är ny kund hos ICG kommer du att synas i början av första månaden, efter din första faktura.

Vad kan jag göra om jag inte visas i ”sök salong” funktionen?

Om du inte visas i ”sök salong” funktionen och upplever att det är kan vara ett misstag, vänligen ring oss på tel: 08-40 83 82 33, eller skicka ett mail till vår kundservice, info@icgroup.se. Observera att uppdateringen av ”sök salong” funktionen sker automatiskt mot direkt koppling till dina beställningar och det finns ingen möjlighet att ändra någonting manuellt. Vi kan dock kontrollera att ditt konto är registrerat korrekt enligt ovanstående principer.

Vad kan jag göra om jag visas i ”sök salong” funktionen men uppgifterna som visas är inte korrekta?

Om du önskar ändra eller uppdatera exempelvis öppettider, telefonnummer, hemsida eller adress, vänligen logga in på ditt online kundcenter i vår eShop. Här är finns det möjligt för dig att uppdatera den information som visas i ”sök salong” funktionen. Observera att information som ändras i ditt kundcenter endast påverkar ”sök salong” funktionen och inte vårt administrativa system. För ändringar av uppgifter gällande ditt konto måste du kontakta kundservice.

Om du har några frågor kan du alltid kontakta vår kundservice antingen via telefon +46 8 40 83 82 33 eller info@icgroup.se. Under våra stängningstider kan det ibland vara snabbare att få svar på en fråga i någon av våra stängda Facebook grupper, som är till för våra användare.

KONTAKT

info@icgroup.se

+46 8 40 83 82 33

 FÖLJ OSS